Verzenden & Retourneren

Wij leveren jouw vloerkleed zo snel mogelijk!

Bij Flycarpets is het verzenden en retourneren van je vloerkleed in Nederland en België geheel gratis en dat is natuurlijk geweldig om te weten. Onze producten worden geleverd door de meest betrouwbare transport bedrijven. Helaas kunnen wij niet garanderen dat altijd alles goed verloopt. Wij, Flycarpets streven er wel naar toe om dat te kunnen realiseren. Wij willen namelijk dat jij zo snel mogelijk kan genieten van je schitterende vloerkleed!

Gratis verzending

Er worden geen verzendkosten / retourkosten berekend bij de verzending van jouw vloerkleed. Het enige wat jij hoeft te doen is het juiste adres doorgeven en wij zorgen ervoor dat het tot aan je deur netjes wordt geleverd. ( Let op: onze vloerkleden worden tot aan de deur geleverd en worden niet in de woning gebracht ).

Levertijd

Het is natuurlijk belangrijk om te weten wanneer je een product thuis kunt verwachten. Veel van onze producten zijn op voorraad en worden direct verzonden en geleverd. Daarbij zijn al onze producten gekoppeld aan een live voorraad, dat betekent dat je per product op de hoogte wordt gebracht. Wij hebben ook producten waarbij een geschatte levertijd wordt vermeld zoals 3 tot 5 dagen. Dit betekent dat de bestelling vanuit het buitenland wordt verzonden, waardoor de koerier geen exacte dag kan aangeven. Het is verstandig om de Track & Trace code te volgen die we je sturen bij iedere bestelling.

 
 
Is retourneren gratis?

Bij Flycarpets kun je binnen 14 dagen geheel gratis retourneren als het product niet helemaal is wat je ervan verwacht had. 

Retourvoorwaarden 

Bij Flycarpets begrijpen wij dat je het product thuis rustig wilt bekijken, dit is dan ook mogelijk. Het is wel belangrijk dat het product in nieuwstaat naar ons wordt teruggestuurd, zonder beschadigingen of vervuiling. Het product dient volledig ingepakt te worden teruggestuurd om te voorkomen dat het tijdens het transport beschadigd raakt.

Uitzonderingen retourbeleid:

  • Artikelen die langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn kunnen niet worden geretourneerd
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn kunnen niet worden geretourneerd 
Hoe kan ik mijn artikelen retour sturen?
  • Klik op de knop Vul je gegevens in, selecteer de artikelen die je wilt retourneren en doorloop de stappen
  • Je ontvangt van ons een retourlabel

Verpakking

  • Pak het kleed alsjeblieft goed in. Het is erg belangrijk dat ook de randen goed zijn verpakt, zodat het kleed niet kan beschadigen of vervuilen tijdens het transport
  • Plak de retourlabel op de verpakking. ( Let op: het oude etiket mag niet zichtbaar zijn )

Verzending

  • Het kleed mag kosteloos worden afgegeven bij een pakketpunt

Terugbetaling 

  • Zodra we het product in goede staat hebben ontvangen, storten we het geld zo snel mogelijk terug
  • Dit gebeurt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail
Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te retourneren?

Je hebt na ontvangst van het product 14 dagen de tijd om deze retour te melden. We zullen je een retourlabel opsturen, na ontvangst van deze label heb je tot 14 dagen de tijd om het product geheel gratis terug te sturen.

Stappen bij bestelling bezorging
  • Order bevestiging: je ontvangt 2 keer een e-mail met bevestiging. 1 mail van de website Flycarpets met factuur en 1 mail van onze live voorraadsysteem met een link waarin je je bestelstatus gedurende het gehele verzendproces kan bekijken
    We zijn in deze fase bezig met het order picken, zie link van je bestelstatus
  • De bestelling is klaar voor verzending: Je bestelling is klaargezet en wordt zo snel mogelijk naar je toe verzonden
  • We zijn onderweg! Inmiddels heeft de desbetreffende koeriersbedrijf het pakket opgehaald en is je nieuwe vloerkleed onderweg. In de link van je bestelstatus zie je in het groen dat je bestelling is verzonden!
  • Je krijgt een e-mail van Flycarpets met een Track & Trace code, nu kun je jouw bestelling volgen
Pakket gemist?

Het is altijd vervelend om te weten dat je de bezorger net gemist heb. Indien je dit wil voorkomen is het mogelijk om aan het desbetreffende koeriersbedrijf door te geven dat je pakket bij de buren afgeleverd kan en mag worden. Mocht dit ook niet mogelijk zijn wordt er een briefje door het koeriersbedrijf in je brievenbus achtergelaten met een ‘niet-thuis’ notificatie en wordt u pakket bij een dichtstbijzijnde pakketpunt afgeleverd. Het is wel belangrijk om te weten dat je je pakket binnen 7 kalenderdagen ophaalt, indien dit niet gebeurd zal je pakket worden teruggestuurd.